Sunday, October 6, 2013

MBFWIstanbul S/S14 SELMA STATE RUNAWAY İÇİN HEYECAN DORUKTA

                                 

Selma State ile tanışmamız, yakın arkadaşım Rene Ames aracılığı ile bir moda partisinde oldu. 
Kendisini gördüğüm ilk anda,sahip olduğu zarif ve güçlü duruşu ile beni zaten etkilemişti. Rene,Selma ve ben o gece uzun uzun sohbet ettik ve böylece kendisine ve tasarım hayatındaki uzun yolculuğuna dair bir çok bilgi edindim.
Selma State'in profesyonel geçmişini şu şekilde özetlemek isterim;
London College of Fashion dan 1990 yılında mezun oldu.İndiltere de 4 yıl tanınmış bayan giyim markalarına freelance olarak koleksiyon hazırladı.1994 den 2000 yılına kadar Karaca Örme Sanayi de-tanınmış triko firması-kreatif direktör olarak çalıştı.Karaca Örme Sanayi den ayrıldıkdan sonra Düsseldorf a gitti ve orada freelance fashion designer olarak 10 yıl çalıştıktıkdan sonra Türkiye ye döndü ve 3 Mayıs 2011 de kendi markasını kurdu.Peta ve Tema üyesi olan tasarımcı,koleksiyonlarında kesinlikle gerçek deri ve kürk kullanmamaktadır. 
 
Doğrusu yeni koleksiyonunu merakla beklerken,runaway'de  ne tarz bir styling çalışmasına imza atacağı konusu ise beni ayrıca heyecanlandırıyor.
Neden mi ? Bildiğiniz üzere styling ve görsel sunum'da benim uzmanlık ve eleştiri alanım:-)) 

Aşağıda yer alan üç fotoğraf State'in önceki koleksiyonunun görsellerinden alınan fotoğraflardır.


Selma state in dünyada yaşanan olumsuzluların etkisiyle tasarladığı bu renkli,cıvıl cıvıl koleksiyon barış umutlarının altını çiziyor.
Tasarımcının 2014 İlkbahar\Yaz paletinde ise leylak,gerbera,gül,kayısı.limon,kivi ve barışın rengi olan güvercin beyazı gibi doğadan esinlenen renkler yer alıyor.
60 ların ve 70 lerin relax tavrı koleksiyonu yansıtıyor.

Mercedes Benz Fashion Week İstanbul S/S 2014 kapsamında 09 Ekim 13:30 'da gerçekleştireceği runaway  için çok yoğun bir çalışma içerisinde olan Selma'ya şimdiden başarılar diliyorum.


0 yorum:

Post a Comment